Wednesday, September 30, 2015

איך משתמשים בגיינר?


רבים שואלים את עצמם שאלות שונות לגבי השימוש באבקות חלבון וגיינרים. האמת היא שהשימוש בכל גיינר שונה לחלוטין ומותאם לפי משתנים שונים ביניהם סוג הגיינר, המטרה שלשמה אתם צורכים אותו, סוג האימון שאתם עושים - רמת העצימות, משך, סיבולת או כוח וכמובן משקל גופכם. לכן לשאלה איך משתמשים בגיינר אין תשובה חד משמעית אלא תשובות שונות ומגוונות. במאמר הבא ננסה לעשות לכם מעט סדר. כמו כן, מומלץ לצרוך גיינר מומלץ שיתאים למאפיינים שלכם. באתר טבע בריא תמצאו מידע רב בנושא. לדוגמא - אקסטרים גיינר.



      אימון ממושך, אינטנסיבי, משקל גוף גבוה עם רצון לעלות את מסת השריר מבלי לעלות את אחוזי השומן - במצב כזה אנו ממליצים לכם לבחור בגיינר שהתרכובת שלו מכילה מספר סוגים של חלבונים. כמובן שהחלבון האיכותי והטוב ביותר הינו חלבון מי הגבינה המבודד זאת משום שהוא נספג בקלות ומזרים לדם חומצות אמינו באופן רציף. הבעיה עם גיינר שמכיל אך ורק את סוג החלבון הזה נעוצה בסיבה שלאחר שעה, ההזרמה של חומצות האמינו מפסיקה ואחרי אימון קשה וארוך זה ממש לא מספיק שכן תהליכים קטבוליים יכולים להתרחש. לכן, גיינר עם מספר חלבונים המוזרמים לדם בכמה מנגנוני ספיגה יאפשרו לשמר את התהליכים בוני השריר לאורך זמן. באימון מסוג זה, מומלץ לחלק את מנת ההגשה ל-3 ולצרוך שליש לפני האימון, שליש בזמן האימון ושליש בתום האימון.
      אימון בינוני, משקל גוף ממוצע, משך האימון באזור ה-30 דקות עם רצון לעלות את מסת השריר או לשמר אותה מבלי לעלות באחוזי השומן - מכיון וכאן תהליכי ההרס של התאים והרקמות מופחתים בשונה מהאימון הקודם, ניתן לבחור בגיינר המכיל אך ורק סוג אחד של חלבון, עם עדיפות לחלבון מי הגבינה. את הגיינר אפשר לצרוך לפני, בזמן או אחרי האימון זה פחות משנה.
       אימון ממושך, אינטנסיבי, משקל גוף רזה מאוד עם רצון לעלות את מסת השריר ואת משקל הגוף - במצב כזה שוב נמליץ לחלק את מנת ההגשה לבין פעמיים או שלוש פעמים בזמנים הסובבים את האימון. הרעיון כאן הוא לספק לגוף כמות פחמימות מספיקה כדי שהחלבונים לא יספקו את מקור האנרגיה אלא את מקור הבנייה.



בשלושת המקרים ובכל מקרה אחר, חשוב לשמור על יחס חלבון פחמימה נכון בהתאם למטרות האימון, מטרות המתאמן וכמובן לפי משקל גופו של המתאמן שכן כמות החלבונים והפחמימות שאנו צריכים לצרוך משתנות בהתאם להרכב הפיזיולוגי של גופנו.

No comments:

Post a Comment