Thursday, December 24, 2015

יתרונות של אבקות חלבון לספורטאים

החלבון בגופינו משמש לצרכים רבים ומגוונים והוא מהווה את אבן הבניין לסיבי השרירים שלנו. למעשה, ספורטאים שמעוניינים לשפר ביצועים או להגדיל את נפח השריר שלהם זקוקים לספק לגוף את כל צרכי החלבון שלו בעודף, על מנת שזה לא יהיה הגורם המגביל בהתפתחות.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות צריכת אבקות חלבון ייעודיות לספורטאים שמציעות ריכוז גבוה של חלבונים אותם ניתן לפזר על האוכל או במי השתייה. מהם היתרונות של אבקות חלבון לספורטאים על פני צריכת כמות חלבון זהה מן המזון? להלן התשובה.
בכתבה שפורסמה באתר כלכלה, כתבו היכן ניתן למצוא את אבקות החלבון הזולות בארץ. שווה הצצה.



חלבון מרוכז
כאשר מדובר בספורטאים "רגילים" ההמלצה לצריכת החלבון היומית עומדת על 1.8 גרם לקילוגרם, ואילו כאשר מדובר על ספורטאים שעוסקים בפיתוח גוף, ההמלצה היא על 2.5 גרם לקילוגרם. אם ניקח בחשבון את הרכב המזונות שלנו, נגלה כי גם עבור אדם שאינו מתאמן, קיים קושי רב בהגעה לכמות החלבון הנדרשת. למעשה, על מנת לצרוך את כמות החלבון הרצויה, המתאמנים יהיו נדרשים לצרוך כמות מזונות גדולה במיוחד, שאינה כוללת רק חלבונים אלא אף סוכרים, שומנים וכולסטרול שלא תורמים במאום להתפתחות הגוף ולשמירה על משקל גוף תקין. אבקות חלבון לספורטאים פותרות את העניין שכן הן מכילות חלבון מרוכז וללא שום חומרים נוספים. מסיבה זו אבקות אלו קרויות "תוספי תזונה" שכן הן אינן נועדו להחליף את תזונתו של המתאמן אלא רק לתגבר אותה בסך החלבון הרצוי.


ספיגה לאורך כל שעות היום והלילה
ניתן למצוא פורמולציות שונות של אבקות חלבון לספורטאים. כל פורמולציה מתאפיינת בקצב שחרור שונה של החלבון לאחר הנטילה כך שניתן לתזמן באופן יעיל את השימוש באבקות לפי שעות היום והאימון. ולמשל, פורמולה שמתפרקת מהר מתאימה לשימוש לפני אימונים או מיד לאחריהם. מאידך, ניתן לצרוך פורמולה שמתפרקת לאט (על בסיס קזאין למשל) לפני השינה ולהימנע מפירוק שריר מואץ בעת שנת הלילה שמשולה למעשה, לצום.

אבקות חלבון לספורטאים- יתרונות נוספים
מעבר לעובדה כי אבקות חלבון לספורטאים מכילות רק חלבון ומספקות את סך החלבון הרצוי למתאמן, ניתן למצוא עבורן עוד מספר יתרונות בלתי מבוטלים :
·         הפחתה בתחושות הרעב – צריכת מאכלים עשירים בחלבון תורמת להפחתת תחושת הרעב בזמן ארוחה. קל וחומר בכל הקשור לאבקות מרוכזות בחלבון, שמונעות תחושת רעב ועוזרות לשמירה על משקל גוף תקין אצל ספורטאים.
·         התפתחות מואצת – העליות החדות בריכוז החלבון בדם לאחר צריכת אבקות חלבון תורמות רבות להתפתחות השרירים ועליה במסתם.
·         חיזוק המערכת החיסונית – נקודת התורפה של כל ספורטאי היא מערכת החיסון שלו וכאשר היא חזקה, יש פחות הפסקות ברציפות האימונים. אבקות חלבון לספורטאים מחזקות את מערכת החיסון על פי כל המחקרים, וזהו יתרון שאף ספורטאי לא יכול לוותר עליו.


חשוב להדגיש כי את אבקות החלבון יש לצרוך רק לאחר ייעוץ תזונתי מקצועי ובהתאמה אישית מלאה לסוג הפעילות ועצימותה. שיהיה בהצלחה!

No comments:

Post a Comment